• 077-33340214
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اخبار اداره کل

یادداشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز روابط عمومی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مناسبی است تا در خصوص فعالیت روابط عمومی‌ها نکاتی بیان شود.‏‎ 
‎روابط عمومی نقش بی‌بدیل در ترسیم چهره بیرونی دستگاه متبوع خود دارد؛ بدین معنا که چهره‌ای که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا هر وزارتخانه دیگری در بیرون دیده و تصویر می‌شود (علاوه بر اینکه مجموعه تلاش‌های همه مدیرانش باعث ایجاد چنین نمودی شده است) عمدتا محصول عملکرد روابط عمومی است.‏

در واقع روابط عمومی‌، رابط دستگاه اجرایی با افکار عمومی است. از یکسو انتقال دیدگاه‌ها، نظرات و فضای واقعی جامعه و افکار عمومی که به‌ویژه در جراید، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شوند باید از طریق روابط عمومی‌ها به مدیران دستگاه‌ها منتقل شوند و مدیران و سیاستگذاران در جریان دیدگاه‌های افکار عمومی قرار گیرند، از سوی دیگر اقدامات، سیاست‌ها و گفتمان دستگاه‌ها هم باید در یک چارچوب مدون و پردازش شده به شیوه‌های مختلف و نوینی که امروز در دنیای روابط عمومی‌ها و ارتباطات وجود دارد در فضای عمومی منعکس شوند. این بدین معنا است که روابط عمومی‌ها نباید خود را فقط توصیف‌کننده و تبیین‌کننده و تبلیغ‌کننده اقدامات دستگاه خود تلقی کنند، بلکه باید رابط میان شهروندان، گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع و دستگاه متبوع خود باشند.‏‎ 
‎همچنین روابط عمومی‌ها نباید هیچ‌وقت شأن و مأموریت خود را به توزیع‌کننده برخی اخبار یا مفاهیم آن‌هم در مناسبت‌ها تقلیل دهند؛ نقش روابط عمومی هرگز نباید به این حد خلاصه شود بلکه تحلیل، رصد و شناسایی فضای اجتماعی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آنها است که می‌تواند سازمان را در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش بسیار یاری کند. اگر این انتقال اطلاعات به صحت و درستی صورت گیرد، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری مدیران مبتنی بر شناخت دقیق از فضای جامعه و مؤثر و هدفمند خواهد بود. لذا رویکرد تحلیلی به اثرگذاری تصمیمات یک سازمان بر همه مخاطبانش و بر همه ذینفعان و افکار عمومی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و الزامات در حوزه روابط عمومی است. در همین چارچوب مدیران روابط عمومی باید پیشگام گفتگو با شهروندان و گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع دستگاه متبوع خود و کنشگران سیاسی و مدنی مرتبط با مأموریت‌های آن دستگاه باشند. مدیران روابط عمومی باید تسهیل‌کننده و زمینه‌ساز سیاستگذاری شهروندمدار باشند‎.

‎مدیر و مجموعه روابط عمومی یک دستگاه است که می‌تواند اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و فاقد اعتبار را با تبیین و تشریح کارشناسی و ارایه اطلاعات متقن و به وقت بی‌اثر کند و اگر احیانا نتواند در این مسیر موفق باشد ممکن است با سوگیری برخی از جریانات در زمینه فعالیت یک دستگاه، شرایطی فراهم آورد تا مطالب غیرکارشناسانه نزد افکار عمومی، کارشناسانه به نظر بیایند.‏
‎ ‎تعامل بین درون دستگاه با بیرون دستگاه از مأموریت‌های اساسی روابط عمومی‌ها است که باید آن را با قوت انجام دهند و اگر احیانا در این زمینه ضعفی باشد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد.‏
از سوی دیگر روابط عمومی خط مقدم تلاش برای حفظ ثبات و آرامش و تعادل در محیط درونی و بیرونی دستگاه است؛ می‌تواند امید را در جامعه نشر و توسعه دهد و به افزایش میزان اعتماد عمومی و بالا‌بردن سطح سرمایه‌های اجتماعی در کشور کمک کند. به‌نظر می‌رسد این مأموریت بسیار سخت است ولی بی‌تردید همت بلند، دانش گسترده، عزم جدی و انگیزه فراتر از مسئولیت اداری همه همکاران عزیز ما در روابط عمومی‌ها می‌تواند تضمین‌کننده تحقق این هدف مهم باشد. ‏
امیدوارم که این هفته و این روز بر همه دست اندرکاران روابط عمومی و خبرنگاران و اصحاب رسانه و خصوصا همکاران من در روابط عمومی‌های خانواده بزرگ دولت گرامی باشد.‏


سرخط خبرها

UP TOGGLE DOWN

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز بوشهر: جایگاه مهارت آموزی با همکاری صدا و سیما در استان بوشهر ارتقا می یابد

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز بوشهر در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اشتغال و...

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: جهت گیری آموزشی باید به سمت تربیت نیرو‌های حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند

اولین جلسه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

با همکاری سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران؛ زمینه های جذب مهارت آموختگان در واحدهای صنعتی و تولیدی کشور فراهم می شود

تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در راستای...

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر: 6520 نفر از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر بازدید کردند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از بازدید 6520 نفر از دانش آموزان،دانشجویان ،اصناف و مسئولین...

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر: 26 هزار و 600 نفر در قالب 43 تفاهم نامه آموزش های مهارتی را در استان بوشهر فرا گرفتند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر در نشست برنامه ریزی آموزشی سال 98 فنی و حرفه ای استان با بیان...

بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد

در هفته معرفی مشاغل و هفته کارگر، بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور...

پیام تبریک مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر به مناسبت عید سعید فطر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر طی پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به مجموعه آموزش فنی و...

تمام حقوق مادی و معنوی برای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر محفوظ می باشد